недеља, 22. јул 2012.

Знање и оцењивање

Функција оцене

  1. информативна
  2. мотивациона
  3. оријентациона

Критеријуми и норме оцењивања

 довољан (2)

  • ниво препознавања и репродукције
  • добија ученик који:
    • схвата основне програмске садржаје и може да их излаже и објашњава уз помоћ наставникових потпитања
    • може да решава најједноставније и најпростије проблемске и практичне задатке (али није довољно самосталан у примени стечених знања у пракси) нема изграђене на потребном нивоу умења и навике, и мора се стално подстицати на извршавање програмских захтева и задатака)
    • може да прати следећи ниво градива.

добар (3)

  • ниво разумевања
  • може добити ученик који је:
    • усвојио основно програмско градиво,
    • уме да се служи стеченим знањем и оспособљен је за његову примену у сличним ситуацијама (али није довољно самосталан у излагању и тумачењу наученог, нема довољно формиране неопходне навике и умења)
    • уме да решава једноставније практичне и проблемске задатке
    • не испуњава увек на време све програмске захтеве и обавезе, није довољно самосталан и упоран у савлађивању већих тешкоћа

врло добар (4)

  • ниво примене
  • добија ученик који је:
    • усвојио и савладао програм
    • схвата и разуме програмске садржаје и може самостално да их излаже,
    • уме да повезује ранија са новим знањима
    • поседује одговарајуће навике и умења
    • оспособљен је за примену стечених знања у решавању практичних и проблемских задатака
    • мање је самосталан у стицању нових знања
    • одговорно и на време обавља програмом предвиђене обавезе

 одличан (5)

  • ниво стваралачког решавања проблема
  • добија ученик којии је:
    • савладао све елементе програма (схвата их и може да их тумачи наводећи нове примере)
    • познаје (сагласно свом узрасту) изворе и узроке појава и закона
    • зна да се служи стеченим знањем у решавању практичних проблемских задатака
    • поседује развијене потребне навике и умења
    • показује висок степен интересовања за учење и рад
    • упоран је и тачан у извршавању програмских обавеза
    • самосталан је у раду и уме да се служи одговарајућом литературом у циљу самообразовања

Нивои знања

  1. препознавање
    • ученик није у стању да самостално искаже тражени податак, правило... али га може препознати у низу понуђених одговора
  2.  репродукција
    • ученик може самостално да репродукује научени садржај у погледу познавања појединих чињеница, термина, правила, класификација, поступака
  3.  разумевање
    • ученик стварно схвата и разуме научени садржај и у стању је да га логички образложи (у стању  је да врши мисаону прераду знања - да разуме и објасни чињенице, појмове, правила, дефиниције, да издвоји битно од небитног, повезује чињенице и изводи закључке,
    • може да вербално исказани податак "преведе" на математички језик и обрнуто
  4. примена
    • ученик је у стању да научене садржаје (правила, алгоритме, теореме, методе и сл.) самостално  примењује у решавању разних теоријских или практичних задатака (уме стечено знање да примењује при учењу новог градива, у животу и пракси)
  5. креативност (стваралачко решавање проблема)
    • ученик (сагласно узрасту) може да стечено знање и познате методе примењује у сасвим новим ситуацијама, да самостално издваја битне идеје и чињенице и проналази одговарајуће поступке за решавање појединих проблема, да стваралачки и самостално реорганизује градиво које излаже, критички анализира и процењује унете тврдње или теорије.

 писмени рад:

  • до 40% - недовољан (1)40-55% - довољан (2)
    55-70% - добар (3)
    70-85% - врло добар (4)
    85-100% - одличан (5)

Нема коментара:

Постави коментар