Знање и оцењивање
Функција оцене
- информативна
- мотивациона
- оријентациона
Критеријуми и норме оцењивања
довољан (2)
- ниво препознавања и репродукције
- добија ученик који:
- схвата основне програмске садржаје и може да их излаже и објашњава уз помоћ наставникових потпитања
- може да решава најједноставније и најпростије проблемске и практичне задатке (али није довољно самосталан у примени стечених знања у пракси) нема изграђене на потребном нивоу умења и навике, и мора се стално подстицати на извршавање програмских захтева и задатака)
- може да прати следећи ниво градива.
добар (3)
- ниво разумевања
- може добити ученик који је:
- усвојио основно програмско градиво,
- уме да се служи стеченим знањем и оспособљен је за његову примену у сличним ситуацијама (али није довољно самосталан у излагању и тумачењу наученог, нема довољно формиране неопходне навике и умења)
- уме да решава једноставније практичне и проблемске задатке
- не испуњава увек на време све програмске захтеве и обавезе, није довољно самосталан и упоран у савлађивању већих тешкоћа
врло добар (4)
- ниво примене
- добија ученик који је:
- усвојио и савладао програм
- схвата и разуме програмске садржаје и може самостално да их излаже,
- уме да повезује ранија са новим знањима
- поседује одговарајуће навике и умења
- оспособљен је за примену стечених знања у решавању практичних и проблемских задатака
- мање је самосталан у стицању нових знања
- одговорно и на време обавља програмом предвиђене обавезе
одличан (5)
- ниво стваралачког решавања проблема
- добија ученик којии је:
- савладао све елементе програма (схвата их и може да их тумачи наводећи нове примере)
- познаје (сагласно свом узрасту) изворе и узроке појава и закона
- зна да се служи стеченим знањем у решавању практичних проблемских задатака
- поседује развијене потребне навике и умења
- показује висок степен интересовања за учење и рад
- упоран је и тачан у извршавању програмских обавеза
- самосталан је у раду и уме да се служи одговарајућом литературом у циљу самообразовања
Нивои знања
- препознавање
- ученик није у стању да самостално искаже тражени податак, правило... али га може препознати у низу понуђених одговора
- репродукција
- ученик може самостално да репродукује научени садржај у погледу познавања појединих чињеница, термина, правила, класификација, поступака
- разумевање
- ученик стварно схвата и разуме научени садржај и у стању је да га логички образложи (у стању је да врши мисаону прераду знања - да разуме и објасни чињенице, појмове, правила, дефиниције, да издвоји битно од небитног, повезује чињенице и изводи закључке,
- може да вербално исказани податак "преведе" на математички језик и обрнуто
- примена
- ученик је у стању да научене садржаје (правила, алгоритме, теореме, методе и сл.) самостално примењује у решавању разних теоријских или практичних задатака (уме стечено знање да примењује при учењу новог градива, у животу и пракси)
- креативност (стваралачко решавање проблема)
- ученик (сагласно узрасту) може да стечено знање и познате методе примењује у сасвим новим ситуацијама, да самостално издваја битне идеје и чињенице и проналази одговарајуће поступке за решавање појединих проблема, да стваралачки и самостално реорганизује градиво које излаже, критички анализира и процењује унете тврдње или теорије.
писмени рад:
- до 40% - недовољан (1)40-55% - довољан (2)
55-70% - добар (3)
70-85% - врло добар (4)
85-100% - одличан (5)
Нема коментара:
Постави коментар